26 Ekim 2012 Cuma

sembollerle dolu satırlar

 Raflarda dizili duran votka viski tekila rom cin ve diğer envai çeşit içki şişeleri.. itiraf etmeliyim çok hoş duruyorlar.. ağır ağır çalan şarkı bi yerlerden kulağıma tanıdık geliyor.. etrafıma bakıyorum.. insanlar..
bazıları koyu bir sohbet içinde, bazıları sessiz.. bazıları birlikte, bazıları yanlız, bazılarının yüzü yaşanmışlıklara dolu dolu öfke kusuyor, bazılarının ise yüzünde güller açıyor..

eskimiş boyası solmuş ceketimin iç cebine elimi atıyor paketi arıyorum..bir dal çıkarıyorum.. ağzıma koyuyorum.. Sigara pakedini tekrar cebime atıp çakmağı aramaya koyulacak ve baktığım son cepte bulacakken bir ışık önümde patlayıveriyor.. Gözlerimi cebimden alıp dibimdeki ateşe dönüyorum.. Dibimde yanan çakmaktan yakan kişiyi göremiyorum.. '' Bundan yak '' diyor yumuşak bir ses.. İçi yaşam sevinci dolu.. Sanki ihtiyacım olan tüm sevinçlerden bir bukle gibi..

Sigaramı uzatıyorum ve o pamuk ellerdeki çakmakla sigaramı ateşliyorum.. Bir duman alıp ''sen de kimsin?'' diyorum.. Ciğerlerimde duman varken konuşmaya bayılıyorum.. Ağzımdan mutsuzluk saçıyorum adeta Çakmak hala yanılı..Çakmağı kendine çekiyorsun ve seni görüyorum.. Ağzındaki sigaranı yakıyorsun.. Bakışıyoruz.. ''Sana eşlik ediyim bari'' diyor şımarıkça gülümsüyorsun..

------------------------

''Nerede kaldın'' diyorum.. ''İşlerim vardı'' diyorsun..
''Seni beklerken çok yoruldum'' diyorum.. ''Ben de sana gelirken yoruldum'' diyorsun
''Az daha gelmeseydin kalkıp bir çırpıda herşeyi bitirecektim.. Yarım biramı bırakıp hesabımı kesecektim gidecektim '' diyorum ''Bunu bildiğim için buradayım'' diyorsun..

----------------------------------


Sana da bir bira söylüyorum.. Beraber kadeh tokuşturuyoruz.. Belki bir iki saattir konuşuyoruz tanışıyoruz ama yıllardır birlikteymişiz gibiyiz.. Bu hiç tatmadığım bir duygu..
-Yorgundum ama bunun bi önemi yok..
-Dertliydim ama şimdi mutluyum..
Senle her kötü cümlemin sonuna bir ama koyabiliyorum.. Bu hissi sana anlatamıyorum.. Umarım hissediyorsundur..

------------------

Biralar bitiyor bar kapanmaya yüz tutmuş.. İçimde kötü hisler var.. Sanki birazdan yanımdan kalkacaksın gibi.. Sanki o kapıdan girdiğin gibi çıkacaksın.. Benim bildiğim kader seni elimden alacak.. Ama tek umudum bu kadar hayattan silleyi yemiş benim senin gitmeyeceğine inanabiliyor olmam.. Gitmeyeceğini umabiliyorum.. Karamsar halimden eser yok.. Gitmez o diyorum bütün bildiklerime inat..

Senden bir tepki bekliyorum.. Gözlerine bakmaya çalışıyorum.. Gözlerin önünde.. Elindeki bardağı tutuyorsun ama içinde bira yok..Koca mekanda sadece bizim önümüzdeki küçük ışık yanıyor.. Diğer insanlar çoktan evlerine gitti bile.. Bi ikimiz kaldık.. Etrafımızı karanlık sarmış..

Sessizlik kulaklarımı koparacak.. Duruyorsun öylece.. Bilmiyorumne düşünüyorsun.. Belki hissediyorum ama hissetmemiş gibi yapıyorum.. Her zamanki gibi kendimi kandırıyorum..

----------------

boğazımda düğümlense de cümleler bunu söylemek zorundayım.. kısık bi sesle duraksaya duraksaya '' Gidecek misin ? diye sormayı başarıyorum.. Gözlerim dolmuş.. Omuzlarım yeniden ağrıyor gibi..

Birşey demiyorsun.. Ben de önüme dönüyorum.. Barmen gitmek üzere.. Geri dönüyor.. ikimize de bira koyuyor.. Sigarasını da alıyorum barmenin.. Paketten bir dal alıp önüne koyuyorum pakedi.. Bir dal alıyorsun.. Yakıyorsun.. Paketi geri önüme itiyorsun..











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder